Ballonvaren in Yangshuo (Week 12) - Reisverslag uit Guilin, China van Suzanne Achterveld - WaarBenJij.nu Ballonvaren in Yangshuo (Week 12) - Reisverslag uit Guilin, China van Suzanne Achterveld - WaarBenJij.nu

Ballonvaren in Yangshuo (Week 12)

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Mei 2009 | China, Guilin

Hallo lieve lezers,

Zoals ik had beloofd hierbij een verslag van het weekend Yangshuo, waar we net van terug gekomen zijn.
Gistermorgen ben ik samen met Bob,Berdien,Sjoerd,Jan-Kees en Theresa vertrokken richting Yangshuo. In de taxi werd prachtige Chinese muziek gedraaid, waardoor we meteen goed in de stemming waren! Gelukkig hield het weer zich niet aan de voorspelling (die was namelijk vrij slecht) , maar scheen er meteen al een lekker zonnetje! Vakantiegevoel, here it comes again!! :D Na zo’n 1.5 uur met de taxi te hebben gereden waren we er dan! Ons hotel was al geboekt voor ons. De vorige keer dat we in Yangshuo waren hebben we de eigenaar van het ‘Dutch café’ gesproken en telefoonnummers uitgewisseld. Als er iets geregeld moest worden zou hij dat voor ons doen :D. Bij het hotel hoefden we niet eens onze namen te noemen , er werden meteen 3 sleutels op de balie neergelegd! Onze kamers bleken wederom ruim en schoon, ik begin inmiddels een kenner te worden natuurlijk :P
Het ‘Dutch café’ (wat ernaast ligt) is 3 weken geleden verkocht aan een Chinees, en heet inmiddels ‘Hollywoodcafé’. Wel hangen Beatrix en de tulpenvelden nog aan de muur en is er nog een Nederlandse kaart?!! :D Onder het genot van een kopje koffie besloten we dat een fietstocht wel een goed idee was, lekker in het zonnetje. Toen we gingen betalen viel mijn oog ineens op een visitekaartje: Hotel/restaurant met Nederlandse eigenaren, 5 km vanaf Yangshuo. En toen begon er een belletje te rinkelen. Misschien hebben jullie dit zo’n 2 weken geleden ook op tv gezien, bij de EO. ( Een stel die in China een hotel is begonnen en daar nu wonen met hun zoontje. –‘Onverwacht bezoek’ heet het programma- . Ik werd hier laatst op gewezen door mijn moeder en we hebben het programma hier ook zitten kijken. )
Het leek ons wel leuk om deze mensen een bezoekje te brengen en te kijken hoe het er in het echt uitziet :D Gewoon fietsen is ook zo gewoon, dus wij besloten voor een tandem te gaan!
De weg vinden viel nog niet mee, zo’n 3 keer zijn we verkeerd gereden, maar uiteindelijk zaten we dan goed. Guilin heeft een mooie omgeving, maar die van Yangshuo is echt fantastisch! Echt genieten dus, op de fiets door de bergen. Toevallig kwamen we Roland (oud-eigenaar Dutch-café ) nog tegen, en die heeft ons even precies de weg gewezen.
‘The giggling tree’ , zoals het hotel heet, bleek inderdaad op een prachtig plekje te liggen. Heerlijk genoten van een koud biertje, met uitzicht op de rijstvelden. Het was wel even een cultuurshock, want er waren bijna alleen maar Nederlanders! :P Heerlijk, even communiceren in je moedertaal ;). Nog even met de eigenaren gepraat en toen weer op de fiets, terug naar Yangshuo. ’S Avonds hebben we nog wat gegeten en door de straatjes gelopen. Daar kwamen we een vrouw met baby tegen. Echt een schatje, en ik kreeg helemaal zin hem te knuffelen :D Even aan mama gevraagd en die vond het goed dat we hem even vasthielden, heerlijk :D ;)
Toen terug naar het hotel, naar bed, voor een korte nacht….

….want vanmorgen ging de wekker om 5 uur!! Een beetje suf, maar met superveel zin stapten we rond half 6 in het busje , die ons naar de luchtballon zou brengen. Het regende en ik was even bang dat we niks zouden zien, maar gelukkig viel dit mee! Met Bob,Jan-Kees,Berdien en een vriend van Roland zat ik in een mandje. En, deze lijkt niet echt op een mandje in Nederland. Even voor het idee, de rand is vrij laag en hij kraakt als je je beweegt. Bovendien, niet erg groot, en de vlam zit ongeveer in je nek. (Gelukkig allen in het bezit van een petje) Maar…dit alles mocht de pret niet drukken, we zaten erin! Langzaam gingen we omhoog en het uitzicht werd steeds beter! Echt supergaaf, zo boven die bergen. De foto’s zijn helaas niet super geworden, ik houd het maar in mijn herinnering :D
Ongeveer 3 kwartier hebben we genoten van het fantastische uitzicht en toen was het tijd voor de landing. Met het busje weer terug en rond 7 uur waren we alweer bij het hotel. Ontbijten, even genieten van het lekkere bed en toen weer terug naar huis. Alweer een geweldig weekend, wederom het vakantiegevoel! Wat een luxe, zoveel zien en doen in China!! :D
En regelmatig vraag ik me af, kan het nog leuker worden???

Liefs Suus.

• 10 Mei 2009 - 12:42

Jan & Meta:

Fantastisch! Ben wel heel blij dat jullie weer veilig met nederlandse benen op de grond staan.... Trouwens, de foto's zijn hartstikke leuk! Nog héél hartelijk bedankt voor de lieve kaart uit Shanghai! Deze heeft met de foto een ere-plek gekregen. Groetjes uit Bergeijk.

• 10 Mei 2009 - 12:44

kus

je tantie

• 11 Mei 2009 - 11:42

Mariel:

Prachtig... echt waar, wat mooi! Om jaloers van te worden. Super hoor, dat je al die dingen beleefd!

En wat een lief/lelijk chineesje :)

Nog 9 weken te gaan meid, geniet ervan!

Dikke kus Mariel

• 11 Mei 2009 - 18:37

Kinie:

Hoi Suzanne,

Echt helemaal super !! Wat zie je ontzettend veel zeg, echt geweldig ! Wil jij nog niet zo'n heerlijke massage -:)
    Liefs uit Schoonebeek

• 11 Mei 2009 - 19:31

Petra :

Hey Suus!
    Wat weer een GEWELDIGE belevenissen! Wij hadden Onverwacht Bezoek ook
    gezien en herkenden de bergen, en dachten, dit is toch wel heeeel toevallig.
    En nou alleen nog maar wachten, tot JIJ in Onverwacht Bezoek een keer komt, wie zou er dan langs komen bij jou???

Nog bedankt voor je kaartje....
    liefs van de Klokjes

• 12 Mei 2009 - 19:55

Mark.:

Nou, volgens mij kan het niet heel veel leuker. Al zal je er vast iets op verzinnen wat toch nog weer leuker is en wat je daar gaat doen. ;)
    In ieder geval weer een heel tof verhaal en mooie herinnering. Wilde de moeder van de baby hem trouwens niet aan je verkopen? ;)
    Tot de volgendd mail!
    xxx

• 15 Mei 2009 - 15:59

Oma Van Dijk:

Hallo Suzanne, ben bij Femke de filmpjes en video,s bekijkenErg leuk, heb er erg van genoten, en ben blij dat het zo goed met je gaat, en dat je geniet.
    Heb je mijn kaart al ontvangen? Hartelijke groeten, en veel liefs tot ziens.